Docent Rekenen (0,8 – 1 fte)

“Zowel binnen de Zorg als welzijnsopleidingen is rekenen een onderdeel van het curriculum. Daarom brengen wij als docent graag onze kennis over aan onze studenten.” – (Marion Brun en Herwin Roberts, Directie)
https://sollicitant.yonder.nl/aanmaken-sollicitatie-prs?VcSn=1528

Bij Yonder kijken we uit naar morgen. Onze leerlingen en studenten opleiden voor een toekomst waarin ze succesvol hun vakgebied kunnen betreden, vinden we het mooiste dat er is. We zijn ontzettend trots op onze leerlingen en studenten en blij dat wij voor hen de brug kunnen zijn tussen school en de praktijk. We hebben een betrokken team dat zich maximaal inzet om leerlingen voor te bereiden op de wereld van morgen. Een team dat dagelijks nadenkt over hoe onderwijs nóg beter kan. Want samen aanpakken loont. Zo helpen we de praktijk echt vooruit.

Dit doen we door ons te verwonderen, van elkaar te leren en te groeien in ons vak. Door aan te pakken, kansen te benutten en nieuwe wegen te creëren. Zo werken we samen aan een toekomst om naar uit te kijken. En dat voelt goed! Kun jij niet wachten om hieraan bij te dragen en voelen onze waarden misschien zelfs als vanzelfsprekend voor jou? Dan pas je helemaal bij Yonder! We dagen je uit om onze leerlingen en studenten een opstap te bieden naar een kansrijke toekomst.

Yonder Zorg en Welzijn

Binnen Yonder Zorg en Welzijn richten wij ons op studenten die wij opleiden om anderen te helpen binnen het werkveld zorg of welzijn. Hierdoor hebben wij een grote diversiteit aan studenten, omdat wij een verscheidenheid aan opleidingen aanbieden onder één dak. Met jaarlijks gemiddeld 2000 studenten zijn wij een grote, maar overzichtelijke school. Met inspirerend, actueel onderwijs en een overzichtelijk programma zorgen wij voor persoonlijk onderwijs. Want samen bouwen wij aan het beste onderwijs van Nederland. Onze kernwaarden zijn: Leren van en met elkaar, betekenisvol, verantwoordelijk, samenwerken en vertrouwen.

De functie

Ben jij deskundig op het gebied van rekenen en draag je graag bij aan goed onderwijs in de zorg/welzijn sector? Wij zoeken een docent rekenen voor verschillende opleidingen binnen Yonder Zorg & Welzijn. Je verzorgt rekenlessen, begeleidt studenten en werkt mee aan het ontwikkelen en verbeteren van lesmateriaal. Naast het verzorgen van lessen en het begeleiden van onze studenten, krijg je ook de kans om jouw eigen visie, kennis en kunde te verankeren in het bestaande curriculum.

Het team waarin je aan de slag gaat opereert zelfstandig met veel vrijheid voor het ontwikkelen van een eigen lesprogramma. Het onderwijsteam staat bekend om vooruitstrevend te zijn op het eigen vakgebied en houdt zichzelf bezig met innovatief onderwijs. In het kort: ben jij op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van rekenonderwijs en breng jij jouw kennis graag naar onze studenten? Dan zijn wij op zoek naar jou!

In het kort houd jij jezelf bezig met:

• Het geven van lessen en het begeleiden van studenten

• Het professioneel inspelen op de verschillen tussen studenten

• Het ontwikkelen van lesmaterialen en het verbeteren van het bestaande curriculum

• Het onderhouden van een eigen netwerk, zowel intern als extern, dat je graag inzetten behoeve van het onderwijs

Als Docent Rekenen (0,8 – 1 fte) werk je voor Yonder: dé onderwijsinstelling voor middelbaar beroepsonderwijs en volwasseneneducatie in Midden-Brabant. Wij hebben vijftien scholen voor beroepsonderwijs, waaronder Yonder Zorg en Welzijn. Deze zit in ons gebouw aan de Wandelboslaan. Meer informatie over de school, opleidingen en studenten vind je op www.yonder.nl.

Als docent Rekenen speel jij graag in op de belevingswereld van onze studenten en vind jij naast het overbrengen van de lesstof, hen begeleiden en coachen een belangrijk onderdeel van jouw rol als docent. Met jouw creativiteit en flexibiliteit weet je het vak over te brengen op de diverse doelgroepen onder onze studenten. Ook ben je van mening dat je zelf nooit klaar bent met leren.

Daarnaast vinden we het fijn als je het volgende meeneemt:

• Bij voorkeur een tweedegraads bevoegdheid, maar met een pabo-achtergrond of een bevoegdheid voor het geven van lessen binnen het mbo (i.c.m. ervaring met het geven van rekenen) nodigen we je ook graag uit om te solliciteren

• Interesse en affiniteit op het gebied van rekenonderwijs

• Zelfstandig werkzaam zijn, maar net zo makkelijk jezelf aan de slag gaat in een team met collega’s

• Je bent bij voorkeur beschikbaar per 1 september

We bieden je een werkomgeving die recht doet aan jou als professional. Waar je vakkundig, gezond en met plezier aan het werk kunt. We werken in kleine en betrokken teams, waarin je wordt gezien en gehoord. Er is veel ruimte voor autonomie en het ontplooien van je talenten. Daarbij vinden we welzijn en gezondheid erg belangrijk. Zo worden er regelmatig sportieve activiteiten georganiseerd waaraan je kunt deelnemen. In het kader van duurzame inzetbaarheid hebben we aanvullende verlofregelingen. Zo blijf je in verschillende fasen van je leven gezond aan het werk.

Bij Yonder vinden we het belangrijk om goed voor de mentale gezondheid van onze medewerkers te zorgen. Daarom bieden we toegang tot het OpenUp platform, waar jij en jouw gezinsleden gebruik kunnen maken van diverse tools en ondersteuning.

Ook goede arbeidsvoorwaarden dragen bij aan een aantrekkelijke werkomgeving. Naast je salaris, pensioenregeling en reiskostenvergoeding, kun je fijne extra’s verwachten, zoals:

– vakantiegeld (8%) en een eindejaarsuitkering (8,33%);
– een bijdrage in de (aanvullende) zorgverzekering (cao mbo);
– een laptop van de zaak;
– een thuiswerkvergoeding;
– een goed pensioen bij ABP;
– de mogelijkheid om je talent te ontwikkelen via de Yonder Academy
– een uitstekende verlofregeling!

Wil je meer weten over deze functie of over Yonder? Onze collega Hanneke van Oirschot kan je er alles over vertellen! Neem contact op via hvoirschot@yonder.nl of 06-28045901. Solliciteer voor 11-05-2025.

Alleen sollicitaties die via de knop ‘Solliciteer direct’ bovenaan deze pagina worden verstuurd, worden in behandeling genomen. Na het sluiten van de vacature kunnen we je sollicitatie niet meer in behandeling nemen. Wacht dus niet te lang met solliciteren.

Wij streven ernaar dat al onze sollicitanten binnen 2 weken na sluitingsdatum iets hebben gehoord.

Deel deze vacature

“Het voelt alsof deze functie voor mij op maat gemaakt is!”

“Ik vind het leuk dat ik een rol kan spelen in de ontwikkeling van jongeren én van mijn collega’s.”

Sollicitatieproces

Solliciteer

Leuke vacature gezien? Stuur ons je sollicitatie toe!

De kennismaking

We maken graag kennis met je! Kom langs voor een kop koffie of thee. Dan bespreken we de functie en jouw ambities en wensen.

Ons aanbod

Zien we een match? Dan nemen we contact met je op om te peilen of jij hetzelfde voelt. Als dat zo is, doen we je een aanbod.

Welkom bij het team!

Ben je blij met het aanbod? Dan ben je na het tekenen van het contract klaar om te verwonderen, aan te pakken en te ontmoeten om de toekomst vorm te geven! Onze collega’s kunnen niet wachten om je te verwelkomen.

Vacatures voor jou

Misschien zijn deze vacatures interessant voor jou!

Kwartiermaker Gezonde Campus (0,8 – 1fte)

Yonder

Teamleider Schakelopleidingen (0,8 – 1 fte)

Schakel opleidingen

Docent Engels (0,6-0,8 fte)

Reeshof College

Onderwijsondersteuner bij Business & Innovatie en Mbo2 dienstverlening (0,8-1 fte)

Ondersteuningsteam STAP013

Docent Nederlands (0,8 fte)

Zorg en Welzijn

Docent LO (0,8-1 fte)

Campus 013

Secretaresse dienstensecretariaat (0,6 fte)

ICT Services en Informatiemanagement

Docent NASK (0,6 – 1 fte)

Campus 013

Docent Mens en Maatschappij (0,8 – 1,0 fte)

Campus 013

Docent Kunstvakken en Mediavormgeving (0,6 – 1 fte)

Campus 013

Docent Nederlands (vast en tijdelijk, uren bespreekbaar)

Human Resources Management

Vrijwilligers Educatie & Inburgering

Educatie en Inburgering

Contact opnemen

Benieuwd hoe jij je bij Yonder kunt inzetten voor een kansrijke toekomst voor iedereen? Wij gaan graag met je in gesprek. Laat je gegevens achter en we ontdekken het samen!

Solliciteren