"Ik speel in op de individuele behoeften van studenten."

“Het voelt alsof deze functie voor mij op maat gemaakt is!”

"Ik speel in op de individuele behoeften van studenten."

Waar zet jij je voor in bij Yonder?

“Als e-coach begeleid ik samen met de leercoach studenten tijdens het volledige opleidingstraject in de zorgsector. Ik help ze bij al hun vragen of problemen met betrekking tot hun studie, planning en organisatie, hun werkplek of privéomstandigheden. Ik ben er voor de motivatie en voor de leuke en moeilijke momenten. Zo kan ik echt iets toevoegen voor studenten. Daarnaast ben ik onderdeel van het examenteam. Vanuit dit team geef ik trainingen aan studenten om examinator op de werkvloer te worden. Ook ondersteun ik als werkbegeleider een collega-docent in opleiding die een traject volgt via onze Opleidingsschool 013. De combinatie van deze rollen is heel tof. Het is bijzonder om op al deze manieren deel uit te maken van het leerpad van studenten en collega’s. Het voelt alsof deze functie voor mij op maat gemaakt is! Dat komt omdat Yonder echt kijkt naar wat bij mij past, waar ik goed in ben en waar ik energie van krijg.”

“Mijn hart klopt voor studenten, voor het onderwijs en voor de zorg in Nederland.”

Wat vind je het mooiste aan je werk bij Yonder?

“Dat sfeer en persoonlijk contact hier zo belangrijk zijn. Iedereen is betrokken en er is continu oog voor nieuwe medewerkers. Ons team is in twee jaar gegroeid van zes naar veertig teamleden. Maar toch zien we elkaar. Voor wie we zijn en wat we waard zijn. En omdat ik mag doen waar ik goed in ben en mag uitproberen wat ik leuk vind, word ik in mijn kracht gezet. Dat vind ik echt goud waard. Hierdoor heb ik ook het gevoel dat ik de ruimte heb om te leren en fouten te maken. Er zijn altijd collega’s waarbij ik terecht kan voor hulp. Er is veel samenwerking en communicatie binnen het team, want we willen allemaal goed onderwijs bieden. We hebben ontzettend veel kennis en expertises die ingezet kunnen worden. Dat zorgt er ook voor dat we veel van en met elkaar leren. Op die manier proberen we elkaar te inspireren en aan te vullen waar mogelijk. Bovendien zijn onze professionele achtergronden heel divers. Hierdoor matchen we goed met studenten en krijgen zij de begeleiding die bij hen past. Én wij begeleiden trajecten waar we energie van krijgen.”

“Handen is meervoud: we doen het met elkaar.”

Hoe komt werken met je hoofd, hart en handen samen in jouw rol?

Werken vanuit het hart is voor mij de basis. Ik werk vanuit mijn gevoel. Als persoon, maar ook als professional. Mijn hart klopt voor studenten, voor het onderwijs en voor de zorg in Nederland. Ik wil graag goede nieuwe zorgmedewerkers en docenten zorg en welzijn opleiden. Daarom vind ik het ook zo mooi om te zien dat er veel wordt geïnvesteerd in de Opleidingsschool 013. Mijn hoofd zet ik in om maatwerk te leveren voor de individuele student. Ik probeer altijd in te spelen op zijn of haar behoeften. Ik vind het belangrijk dat de student zich gezien en gehoord voelt. Door te luisteren, vragen te stellen en mee te denken kan ik het verschil maken voor de individuele student. Ook gebruik ik mijn hoofd bij de samenwerking met het werkveld. Zo weet ik ook precies hoe het de student in de praktijk afgaat. Ik blijf graag op de hoogte van wat er in het vakgebied speelt. Vervolgens help ik studenten door ze handvatten te geven. Een houvast. Maar handen is wel meervoud: we doen het met elkaar.

“Ik vind het leuk dat ik een rol kan spelen in de ontwikkeling van jongeren én van mijn collega’s.”

“Ik ben de eerste student die stage mag lopen op deze afdeling en dat is een eer!”

Contact opnemen

Benieuwd hoe jij je bij Yonder kunt inzetten voor een kansrijke toekomst voor iedereen? Wij gaan graag met je in gesprek. Laat je gegevens achter en we ontdekken het samen!